





Soutěž pro žáky 8. tříd ZŠ byla rozdělena na dvě části. První kolo proběhlo přímo ve školách, kdy žáci v rámci hodin IT plnili v období od 22. 4.- 7. 5. předem připravené zadání. To spočívalo v 6 úlohách na programování v programovacím jazyku Scratch, úlohy měly různé náročnosti. Účastnily se všechny základní školy v ORP, což nám udělalo velkou radost.
Z každé třídy postoupili tři nejlepší a pro ně jsme poté v budově SPOŠ připravili druhé zážitkové-vzdělávací kolo, které proběhlo 6. června. Tam na tři nejlepší žáky z osmých tříd každé zúčastněné školy čekaly zábavné praktické ukázky.
V první části se žáci nejprve seznámili s fungováním mikrobitů – malých programovatelných zařízení a následně si vyzkoušeli práci s robotickým ramenem, což přineslo porozumění automatizaci a robotice v praxi.
Druhá část programu byla věnována kybernetickému polygonu, speciálnímu tréninkovému prostředí pro řešení kybernetických incidentů. Na závěr si všichni zahráli únikovou hru, která prověřila jejich analytické a týmové dovednosti.
Po skončení soutěže si žáci podle počtu získaných bodů z prvního kola vybírali ceny, mezi nimiž byly sady mikrobitů, sluchátka, flash disky, počítačové myši a další technologické doplňky.
Celá akce byla nejen soutěžní, ale také inspirativní – umožnila mladým programátorům objevit nové oblasti IT a rozvíjet své schopnosti pro budoucnost.
Za možnost uspořádat tuto akci děkujeme SPOŠ, jež poskytla prostory a jmenovitě panu Válkovi a Mackovi, kteří zajistili program.